מחקרים עדכניים מצאו כי 50% מעובדים לובשים בגדי עבודה, או מדים. חשוב לבעלי העסקים לדעת, שהמחקרים מראים גם ש 94% מהלקוחות מעדיפים להתנהל מול עובדי חברה הלבושים במדים, או בגדי עבודה, ולו מהטעם הפשוט שהמדים מאפשרים ללקוח לזהות ולשייך את נותני השירות איתם הם בקשר שמם ותפקידם.
כמובן שישנו בין מדים לעובדי המנהלה/משרד לבין בגדי עבודה לעובדים (למשל חולצות מכופתרות לעומת חולצות פולו).
ישנו ביקוש גובר אצל כל החברות ומעסיקים (ולא רק הגדולים שביניהם) למדים ובגדי עבודה עבור העובדים בעסק. מה עומד מאחורי המגמה הזו, מהם היתרונות לעובד ולמעביד, כיצד משפיע הדבר על סביבת העבודה ומהי החשיבות בהתאמתם לצרכים של עסק? על אלה נפרט בשורות הבאות.
למה מדים? התשובה כמעט מתבקשת מעצמה. מראה אחיד וייצוגי לכלל העובדים הכולל מיתוג החברה (לוגו החברה וסלוגן, זיהוי המחלקה, אם רלוונטי) ותג שם ותפקיד לכל עובד הופך את המגע הישיר בין העובד ללקוחות ולספקים לחוויה נעימה ויעילה. המראה, האחידות והנראות משרתת היטב את העסק, ומבהירה ללקוח מול מי הוא מתנהל. אבל ההשפעה לא מוגבלת רק למגע הישיר עם הלקוח הישיר, באופן הזה, נוכחות כל עובד במדים הוא למעשה גם אמצעי שיווק של העסק לסביבה ולסובבים. כמו השילוט על רכבי החברה.
אם המונח “בגדי עבודה” מעורר בכם ניחוח נוסטלגי של אוברול כחול, זה הזמן לעדכן את המיתוס ולומר את האמת, בגדים ומדי העבודה הפכו להיות גם מגמה אופנתית שגם אתם צריכים להכיר. סוגי הבדים, העיצובים, הגזרות, הצבעים, ומבחר האדיר של דגמים ואפשרויות עבור כל תחום ותפקיד בעסק. התחום של הבגדים ומדי העבודה עבר מהפכה מוחלטת שהפכה אותו לחדשני ואופנתי, ולא רק פיתרון שימושי ובטיחותי לעובדים ולעסק.
חשיבות המדים ובגדי העבודה לעובדים ולעסק אינן רק בנראות ולצורך יצירת מראה רשמי, מקצועי וייצוגי ,אלא, בראש ובראשונה גם בטיחותי . לדוגמא, עבודה בתחנת דלק מצריכה שימוש בבדים מיוחדים המורכבים 100% כותנה שאינם דליקים. אותו הדין לגבי עובדי תעשייה, מעבדות, עובדי שטח (קיץ וחורף) ועוד צרכים ואילוצים רבים.
לסיכום, המדים ובגדי העבודה של היום הם שילוב בטיחות, נוחות, ואופנה, ולכן יותר עסקים ועובדים מרגישים בנוח ומביעים שביעות רצון איתם. לעסק, לעובדים וללקוחות זה עושה רק טוב.